Szkoda całkowita z OC sprawcy – czym się charakteryzuje?

Towarzystwa Ubezpieczeniowe coraz częściej stwierdzają szkodą całkowitą pojazdów, mimo że wydaje się nam, że uszkodzenia nie są tak poważne. Ubezpieczyciele klasyfikują zniszczony samochód jako szkodę całkowitą w przypadku, kiedy uznają nieopłacalność jego naprawy. Trzeba jednak uważać, aby nie zostać oszukanym.



Stwierdzenie szkody całkowitej z polisy OC sprawcy wypadku bądź kolizji może nastąpić wtedy, kiedy koszty naprawy przerastają wartość pojazdu sprzed incydentu. Ubezpieczyciel zobowiązany jest do wypłaty różnicy między wartością samochodu w dniu szkody, a wartością tzw. wraku, czyli tym co pozostało z auta.

Ubezpieczyciele stosują wiele haczyków, aby zostać jak najmniej stratnym. Warto więc sprawdzać, czy wycena wraku i koszty naprawy nie zostały zawyżone. Podniesienie wartości wraku przez TU zmniejsza kwotę wypłacanego nam odszkodowania.

I co dalej?



Wrak pojazdu w dalszym ciągu jest własnością ubezpieczonego, więc od niego zależy czy sprzeda go w częściach, sprzeda na złom lub zostawi w garażu. Warto jednak próbować odwoływać się od decyzji rzeczoznawców. Radzimy skontaktować się z kancelariami odszkodowawczymi, które specjalizują się w tej dziedzinie. Może okazać się, że wasze odszkodowanie zostało widocznie zaniżone.

Przeczytaj także Sztuczki Towarzystw Ubezpieczeniowych, które zaniżają twoje odszkodowanie